Sidor

onsdag 6 mars 2019

Blött och blåsigt rullskidpass

Just nu är det riktigt marsväder med bara ett par plusgrader, regn och lite mer vind än vi har vant oss vid den senaste tiden. Men när jag gick hem från jobbet var det uppehåll och jag tyckte att det nog ändå skulle gå att rulla lite skidor när jag kom hem.

Precis när jag tog in hästarna började det att regna lite lätt och lagom till jag kom ut bilen och tog på mig rullskidorna regnade det en hel del.

Till en början kändes det jättebra att åka och jag misstänkte direkt att jag hade medvind som skulle förbytas till motvind när jag vände hemåt. Men jag övertygade mig själv om att det skulle bli bra träning att få kämpa lite extra för att ta mig hem.

Och ja, jag fick kämpa minsann! De första 4 kilometerna körde jag runt 4:30 och när jag vände vid macken så sjönk tempot drastiskt till närmare 6 minuter per kilometer. Så det blev tufft nog tycker jag!

Men jag körde på och använde mina magmuskler så gott jag kunde och lyckades ändå ta mig hem på ett bra sätt. Och jag höll humöret uppe hela vägen. Så det kändes bra. Jag börjar komma in i tekniken bättre och bättre nu också efter att ha kört några pass, så nu börjar det bli riktigt kul!

Dagens runda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar