Sidor

lördag 1 september 2012

Läshörna

Jag är helt slut i kroppen och knoppen efter att ha burit böcker från övervåningen till min bokhylla. Många böcker blev det!

När jag var på IKEA köpte jag även lite plädar och kuddar till soffgruppen som står bredvid bokhyllan. Så nu kan jag sätta mig där, svepa in mig i en varm pläd (vilket behövs, då det blåser rakt igenom de oisolerade väggarna) och läsa en bra bok. Så gött!

Jag tycker att detta rum är det bästa i hela huset! Stort som en mindre tvårumslägenhet (56 m2) och stora fönster som släpper in massor av ljus. Tyvärr används det bara när vi har gäster, men nu kommer jag nog att vara här oftare...

När jag ändå höll på att flytta böcker, rensade jag ut en garderob där en massa grejer tryckts in efter renoveringen. Där hittade jag faktiskt kofoten som vi letat efter i ett år...

Jag röjde även lite i mitt gamla arbetsrum (som också var fullknökat med grejer) och har slängt en hel del gammalt skräp.

Jag tycker att vi har slängt mycket bröte det senaste året, men av någon underlig anledning finns det alltid mer att rensa och slänga.

Men det är kul att få lite ordning runt omkring sig iaf!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar