Sidor

fredag 7 september 2012

Helg! (igen)

Det känns som om veckorna bara går snabbare och snabbare. Vad händer? Det känns som om det inte var länge sedan jag kopplade på släpet för att åka till IKEA och köpa bokhyllorna, fast det är nu en en HEL vecka sedan!

Hösten knackar på dörren. Det blir mörkare på morgnarna, men även mörkt tidigare på kvällarna. Det regnar och blåser. Huset är kallt när man kommer hem. Eldade i pannan igår, vilket behövdes och fyllde även pannan innan jag åkte till jobbet i morse så att det var varmt och skönt när jag kom hem idag.

Men nu är det alltså helg igen. Som vanligt finns det massor av saker jag vill göra och massor av saker jag borde göra, definitivt en del saker jag MÅSTE göra. Eller det finns ju bara ett måste, har jag lärt mig. Man måste VÄLJA. Jag gör alltså en lista på saker jag vill/borde/måste göra (såsom tömma släpet på tippen, måla klart stallfönstren, kitta fast rutorna, göra klart sadelkammaren, plocka svamp, läsa vidare den fantastiska "Hunger games", springa, rida, fixa stängslet i sommarhagen, klippa gräset, bära in mer ved, städa lite, fixa bokföringen, fundera på soffbord) och så väljer jag utifrån den hur helgen blir. Ganska skönt ändå.

Imorgon ska jag iaf börja med att sova ut ordentligt och äta en god frukost med bästa Älsklingen och bästa hunden. Älskar frukost! Bästa målet på hela dagen! Sedan får vi se vad som händer. Det blir säkert något annat som dyker upp och så får jag inte gjort ens hälften av allt jag ville/borde/måste göra. Men då är det ju å andra sidan inte långt till nästa helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar