Sidor

onsdag 12 september 2012

Höst- och hästfix!

Det är förvisso drygt en månad kvar tills det är dags att ställa tillbaka klockan, men idag tog jag faktiskt in utemöblerna. Jag har tröttnat på att jag alltid måste flytta dem fram och tillbaka varje gång jag ska klippa gräset och det lär ju inte bli fler tillfällen att sitta ute det här året. Även torkvindan åkte ner i källaren.

Samtidigt som jag klippte gräset kom det en leverans med fem pallar spån, så nu klarar jag mig hela vintern med det (förhoppningsvis).

Efter gräsklippningen tog jag äntligen tag i stängslet som har varit nere sedan en tröska var och vände i det. Jag fick inte reda på detta, utan upptäckte själv att stängslet låg ner. Som tur var har jag snälla hästar som inte springer ut trots obefintligt stängsel...

Jag fick även sträcka upp det och sätta lite nya isolatorer på en del ställen. Det är mycket vilt-trafik över stängslen också.

När stängslet var fixat kunde jag släppa upp hästarna i Hästabacken, vilket de var VÄLDIGT lyckliga över...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar