Sidor

måndag 17 september 2012

Fin kväll!

Efter en dag med ösregn och blåst mojnade vinden och himlen klarnade upp lagom till kvällen. Jag beslutade mig för att springa en runda. Tänkte bara ta det lite lugnt och se hur kroppen mådde efter lite vila i veckan.

Det gick väldigt bra att springa. Jag tyckte jag tog det lugnt, men fick ändå till ett ganska bra tempo. Vänster höft började kännas av efter ca halva sträckan. Den gjorde inte ont, men jag hade en lite dragande känsla i höften som påminde om känslan från förra veckans långpass.

Jag tog det därför lugnt och slutade springa när jag hade sista backen hem kvar. Jag avslutade med lite core-övningar och höft-övningar. Efter stretchingen kändes höften ok igen.

7 km blev det ikväll på drygt 43 minuter, kuperat som vanligt med 55 m höjdstigning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar