Sidor

fredag 21 september 2012

Hästtidningar

Jag antog ett erbjudande om prenumeration på några nummer av Tidningen Ridsport när jag var i Falsterbo i somras. Jag hade egentligen bara tänkt köpa ett nummer, men tänkte att jag kunde ge det en chans. Den kanske hade blivit bättre sedan jag beslutade mig för att prenumerera för något år sedan.

Idag kom en ny faktura om fortsatt prenumeration. Den slängde jag i sopnedkastet. För jag tycker fortfarande inte att den där tidningen ger mig någonting. Händer det något i hästvärlden kan jag ju läsa det på deras hemsida. Jag brukar bläddra igenom tidningen en gång när den kommer, sen ligger den bara och skräpar.

Dessutom är det för många stavfel och i varje nummer finns det alltid en ruta med rättelser från föregående nummer där man skrivit fel namn på ryttare eller visat fel bilder. Antalet intressanta artiklar är få och inte särskilt välskrivna.

Idag kom även tidningen Hippson i brevlådan. Vilken tidning! Bara kvaliteten på pappret känns helt fantastisk, nästan lite lyxig. Sedan är tidningen full av bra bilder, intressanta artiklar, som t.ex. artikelserien om ryttarträning som känns betydligt mer intressant och aktuell än Tidningen Ridsports artikel om ridskolor som går dåligt (det är ju knappast någon nyhet).

Tidningen Ridsport känns lite blek på något sätt i jämförelse med Hippson. Även på hemsidan tycker jag att Hippson är bättre på att lägga ut extramaterial istället för att bara skriva samma saker på nätet som går att läsa i tidningen. Mervärde alltså!

I fortsättningen kommer det definitivt att bli en fortsatt prenumeration på Hippson!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar