Sidor

tisdag 17 januari 2012

Rätt beslut!

Ja, idag gjorde jag det -jag klippte av mig håret. Visst såg det lite brutalt ut när min fantastiska frisör Malou klippte av 15-20 cm till att börja med, men det kändes bara så rätt. Det blev ganska kort, men en frisyr som går att göra lite vad man vill med.

När jag satt där insåg jag hur mycket mindre shampo jag kommer att förbruka, inget balsam kommer att behövas och tiden att göra sig iordning kommer att halveras eftersom håret torkar på ett litet nix.

Det var helt rätt beslut och jag gick supernöjd därifrån. Så himla skönt det var att bli av med det långa, tunga håret. Framför allt den ständiga värmen i nacken ska bli skön att slippa. Och inte behöva planera att duscha timmar innan man går och lägger sig om man vill slippa att somna med blött hår och en blöt kudde som följd.

Såhär såg det alltså ut igår:

Och idag ser det ut såhär:






4 kommentarer:

  1. Vilken tuff brud och vad snygg du blev =)) Hälsningar från Lena

    SvaraRadera
  2. Skitsnyggt! Ska gå och klippa mig idag:) Fick lite inspiration av dig:) Vet dock inte om jag vågar klippa mig så kort som du gjorde, vi får se;) Kram

    SvaraRadera
  3. Glömde skriva mitt namn;) Kram Lollo

    SvaraRadera
  4. kolla gärna in min foto blogg och följ via bloglovin!
    den är ganska ny, men snart blir det fart i den!

    SvaraRadera