Sidor

fredag 13 januari 2012

Military Fitness


Någonting som börjar bli ganska stort här på Västkusten är en träningsform som kallas för Military fitness  och jag har en del vänner som håller på med detta. Speciellt en vän har varit på mig att jag borde testa på detta. Så jag har undersökt lite vart det kommer att finnas pass till våren, vad det kostar osv och funderat på att kunna använda friskvårdspengarna som man får från jobbet till detta.

Det har inte varit helt lätt att få en uppfattning om hur kostnaderna verkligen ser ut eftersom det på hemsidan skrivs om dels en medlemsavgift (som är ganska hög). Medlemsavgifter går inte på friskvårdsbidraget. Men det står även om 10-kort som skulle kunna vara godkänt för friskvårdsbidraget. Eftersom min tanke har varit att köra MF en gång i veckan hade jag klarat mig bra med 10-kort, vilket också hade blivit betydligt billigare än medlemskap som kostar xxx kr/månad. Eftersom det såg lite knasigt ut valde jag att avvakta sålänge och köra ett provapå-pass längre fram i vår för att se om träningsformen är något som passar mig.

Det var tur att jag gjorde det för idag såg jag att det kommer att bli MF-pass vid några tillfällen på jobbet. Helt perfekt! Alldeles gratis! Ska bli kul att testa på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar