Sidor

söndag 22 januari 2012

Dagens träning!

Äntligen kom det snö så att det faktiskt går att åka längdskidor! Så underbart! Dock känner jag mig ganska ensam med att vara positiv till snön. Jaja, är det januari så ska det vara snö, inget att klaga över! Det enda som var lite synd var att det kom nästan 1 dm igår med på kvällen regnade det lite så att allt sjönk ihop. Men det gick iaf fint att åka skidor på det, så jag är nöjd!

Jag väntade tills solen började gå ner eftersom det var lite töväder idag. Jag tänkte att snön skulle bli bättre att åka på när det kylde av. Det var riktigt bra att åka på, vilket glid! Lite bakhalt, men nästan inte värre än när jag sprang i fredags.

Det tråkiga med att åka runt hemma är att man inte har fina färdiga spår att åka i, utan man får spåra själv, men det när det väl är spårat är det bara till att åka. Det var helt underbart att äntligen få åka skidor igen! Det är så skön träning. Man tar sig fram ganska snabbt, utan att bli alltför trött. Det var så roligt att jag var ute en hel timme och körde:)



Såhär vackert är det i skogen när det är snö! Hur kan man inte gilla detta????


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar