Sidor

lördag 7 januari 2012

Efter sol kommer regn...

Idag är verkligen vädret trist. Det är några plusgrader och regn. Inget ute-väder alltså. Så idag tänkte jag att jag ska börja städa ut julen, ta bort alla tomtar, byta gardiner, slänga ut granen.

Det känns faktiskt lite trist, jag ägnade ju så mycket tid på att få i ordning allt inför julen och i år kändes det, för första gången på länge, riktigt mysigt att julpyssla.

Men nu finns det ju massor av saker att se fram emot. Vår, värme, långa ljusa kvällar. Faktum är att det redan nu blivit lite ljusare. Solen går nämligen upp tre minuter tidigare än förra veckan och 10 minuter senare än förra veckan, vilket betyder 13 minuter mer ljus! Jag har också en taktik när det gäller det där med solljus. Jag försöker utnyttja de dagar med sol så mycket som möjligt till att vara ute och bara njuta av vädret, samtidigt som jag försöker hitta på meningsfulla grejer att göra inomhus en sådan här dag. Allt för att få den där omtalade balansen i livet:)

1 kommentar: