Sidor

onsdag 23 december 2020

Kalle ridhuset

I helgen red jag Kalle en runda i hemmaskogen och jag upplevde att han var väldigt spökig av sig. Han såg spöken överallt och jag kände mig lite osäker pga avtrillningen i förra veckan. Jag tänkte därför att han kanske behöver röra på sig lite mer, så i söndags tog jag med honom på promenad istället. Vid det tillfället var jag rätt glad över att jag inte satt på hans rygg då han blev väldigt upprörd när vi mötte en person med hund samtidigt som ett gäng hästar sprang runt i en närliggande hage och så kom det två personer på en tandemcykel också. Jag kan förstå att han tyckte att det var en läskig situation, mycket som hände på en och samma gång.

Men annars skötte han sig jättefint!

Så i måndags var det dags för honom att få ett träningspass i ridhuset. Han fick trava över bommar och jobba mycket grunder. Form, takt, kontakt, övergångar.

Han gjorde det stundtals bra. Jag tycker att han har blivit mycket bättre i formen nu, han orkar jobba mer och mer i rätt form. Sedan så ska det ju slängas med huvud och tunga minst en gång varje pass!

Men han kändes stabil och fin i alla fall och jag var nöjd med honom, min lille sötnos!
Hittade ett par horn i ridhuset :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar