Sidor

söndag 11 november 2018

Uteritt Bosse

Lördag igår och lite stressigt. Vi skulle iväg och fira Magnus och min bror som båda har fyllt 50 i år.

Jag gick ut och gav hästarna mat, lät dem stå kvar inne och gick in och åt frukost själv. Jag var lite nyfiken på hur Bosse skulle bete sig nu när han har betydligt mindre päls.

Vi skrittade förbi Kullagården, ner mot Smeas och upp i grushålan. Jag tyckte att han var lite mer framåt än tidigare, men inte alltför jobbig, utan det var positiv energi.

Vi travade lite i grushålan och när vi tog vägen genom Skattagårdsskogen började han att galoppera av sig själv, vilket sällan händer.

Vi fortsatte upp i skogen och galopperade lite även där innan vi svängde in på "naturbanan". Där fick han lyfta på tassarna ordentligt och det gick väldigt bra.

Jag var väldigt nöjd med honom! När vi kom hem släppte jag ut hästarna i hagen och mockade. Hann precis göra det innan jag behövde gå in och duscha och packa.

Naturbana

Osvettig häst idag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar