Sidor

onsdag 7 november 2018

Klippning Bosse

Ikväll fick jag äntligen tummen ur till att klippa Bosse!
Klockan var redan halv åtta när jag drog igång klippmaskinen.



Bosse gillar att bli klippt. Han står mest och sover medan jag klipper honom. Så det går rätt smidigt ändå.

Det som är svårt är att få klippningen lik på båda sidor då jag gjorde en sk täckesklippning. Jag lade dock inte så mycket tid på att få det exakt, han ska ju inte ut och visa sig på några tävlingsbanor så det kvittar. Dessutom ser man ju inte båda sidor samtidigt. Jag blev iaf nöjd med resultatet. Såhär såg han ut före:



Och när första sidan var klippt:



Andra sidan:



Det tog alltså en timme att klippa honom. Jag har inte klippt ansiktet och benen och det kommer jag nog inte göra heller. Jag hade behövt en mindre klippmaskin för det. Förvisso blir han väldigt svettig i ansiktet, men det kanske blir bättre om resten av kroppen inte blir så varm. Vi får se!

Det blev ju en hel del päls att ta hand om och så skulle klippmaskinen rengöras så klockan var strax efter kl nio när jag gick in i huset igen.

Nu ska det bli spännande att se ifall han blir piggare av att släpa runt på mindre päls eller ej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar