Sidor

tisdag 20 november 2018

Ridhus-tisdag

Tisdag idag och dags för en tur till ridhuset med Bosse. Idag fick han lite Krafft Sport för att öka på energinivån, men det verkar inte ha någon effekt, i alla fall inte direkt. Han höll på att somna på stallgången när jag gjorde i ordning honom.

Tröttaste hästen!
Jag klädde på oss reflexer, satte igång pannlampan och satt upp på hästryggen. Månen är nästan full och den lyste upp vår väg till ridhuset. Jag älskar verkligen månljus!

Bosse var rätt lugn hela vägen, tittade på lite "spöken" som han såg här och där, men det gick bra. När vi kom fram till ridhuset började jag jobba honom i skritt först och redan där kändes han rätt slö och omotiverad, men jag lyckades ändå få honom att trava. Traven var också slö och energilös och han stod emot på några ställen. Det är så svårt när han inte har någon ärlig bjudning!

Han galopperade också, men det var mycket yvigare än i paddocken i lördags och han bröt av hela tiden som om han inte riktigt orkade. Så drygt!

Men han skötte sig ändå rätt bra så jag är väl inte helt missnöjd. På vägen hem var han piggare igen och var lite på tårna ända till sista backen hem, där tog energin slut totalt.

Jag känner mig också rätt trött nu och det ska bli skönt att gå och lägga sig nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar