Sidor

lördag 3 november 2018

Bosse uteritt

Efter Pelle var det Bosse som fick komma ut. Honom red jag såklart. Han var lite seg och sur till en början, men efter att jag hade fått igång honom till att trava piggnade han till.

Han var rätt fin idag tycker jag, vi travade på en hel del på grusvägarna och så blev det lite galopp också. Han spände till lite på gärdsvägarna av någon anledning, men när vi kom ut på Obbhultvägen igen lugnade han ner sig och tuffade på som vanligt.

Han blev väldigt svettig idag också trots att vi hade rätt mycket avkylande vind mot oss, så jag funderar på ifall jag inte ska klippa honom i alla fall. Han är ju inte direkt pigg så att det stör. Inte än i alla fall.

När vi kom tillbaka igen släppte jag ut hästarna och fortsatte att mocka hagen vid garaget som jag påbörjade igår. Det var inte så mycket kvar så det gick rätt snabbt. När jag var klar var klockan redan fyra och jag tänkte att det var lika bra att ta in hästarna igen så att jag slapp gå ut igen för att ta in dem.

Dagarna är märkbart korta nu när det blir mörkt så tidigt så det gäller att ta tillvara varje minut av dagsljus!

Dagens vy från hästryggen


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar