Sidor

måndag 26 november 2018

Mörkerstavning

Så jäkla kass jag har varit på att träna de senaste veckorna! Ingenting alls utöver ridningen. Uselt!

Vad har jag att skylla på då? Tja, jag har ju min klena vänsterhöft som hindrar vanlig enkel löpning. Och så sprang jag sönder mina stavar för ett par veckor sedan. De kan ju avlasta när jag springer. Och så har jag varit så grymt trött sedan jag bytte jobb. Mycket nytt som tröttar ut hjärnan.

Men idag har jag haft den där bubblande känslan hela dagen. Känslan av att vilja träna. Och så svängde jag inom Intersport och inhandlade ett par nya stavar. Så då blev det bestämt; jag skulle minsann ut och träna!

Jag kom hem sent, klockan var 18:15 när jag lämnade stallet för att gå in och fixa käk. Gjorde korvstroganoff och sedan hjälpte jag Magnus med en grej.

Kockan hann bli 20:15 innan jag kom ut. Men vilken kväll. Månsken och så ljust och fint ute! Underbart! Tre minusgrader gjorde att det bet bra i ansiktet i början. Men efter lite stavlöpning fick jag allt upp värmen och det blev riktigt skönt att komma ut!

Vi sprang endast runt Obbhult, men det räcker nog för min otränade kropp. Benen kändes geleaktiga när jag var klar. 

Jag avslutade med mina höftövningar och nu blir det dusch innan sängen. Gissar på träningsvärk imorgon!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar