Sidor

söndag 11 november 2018

Svamptur

När vi kom hem var jag ordentligt mör, men jag fixade lite käk och fick sedan energi till att ta med Magnus och vovvarna till svampskogen istället för att slöa i soffan. Det var ju ingen världscuphoppning idag heller, så ingen anledning till att kura inne.

Det regnade väldigt måttligt när vi gick upp i skogen och efter ett tag upphörde det helt. Så gött! SMHI hade utlovat regn hela dagen nämligen så det var ju en positiv överraskning.

Jag spanade efter trattisar och gula kantareller och efter ett tag fick jag lön för mödan. Så många stora och fina trattisar jag hittade!

Godingar!
Det fyllde på rätt bra i kassen och resten av rundan var det inte alls lika många, hittade bara några enstaka, men totalt fick vi med oss en hel del ändå. Några gula fina kantareller lyckades jag också hitta, men detta år är inget bra svampår. Tur att jag fortfarande har kvar svamp från förra året i frysen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar