Sidor

tisdag 19 april 2016

Lugn simning!

Igår var det måndag och vuxenkväll i simhallen. Jag har undvikit måndagarna, då det brukar vara mycket folk, men förra måndagen var det ju rätt lugnt, så jag tänkte att det kanske var lika lugnt nu.

Jag var i princip ensam i omklädningsrummet och i bassängen fick jag en helt egen bana! Fantastiskt! Det kom förvisso en kille och hoppade i ett tag, men vi delade på banan, så det gick ju bra. Sedan blev banan bredvid ledig och han tog den istället.

Denna gång hade jag med mig mina redskap. Dags för lite "riktig" simträning. Jag började med 100 m bröstsim och sedan tog jag på mig fenorna. Hej och hå, vad det gick med fenor på fötterna! 25 meter frisim och 25 m ryggsim. Därefter sura ben :).

Jag körde på med dolme, dolme+paddlar och utan grejer. Och tänka sig! Jag klarade att simma hela längden utan redskap, utan att bli superandfådd! Dock så lever ju armarna sitt egna liv när jag går upp och andas, men jag tar mig ändå framåt och det går snabbare än bröstsim!

Jag trodde faktiskt att jag skulle tappa mycket mer på mitt uppehåll, men det verkar inte så farligt. Sedan kan det ju såklart vara så att jag hade varit bättre ifall jag inte hade haft uppehållet, men jag känner att jag har något bra att bygga vidare på.

Det var lätt att slappna av när det inte var så mycket folk och det gör ju såklart mycket för simningen. Det var riktigt kul att simma! Jag längtar så himla mycket tills simstadion öppnar! Inte bara för att det är 50 meter och lättare att simma långt, utan för att man får vara utomhus!

28:e maj öppnar de, så drygt en månad kvar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar