Sidor

torsdag 25 juni 2015

Skavsår av pulsband

Jag har i alla år som jag haft mina Garmin-klockor fått skav av pulsbanden, precis där sändaren sitter, när jag springer längre sträckor. Det gör ont, jag har fått ärr och huden är nu extra känslig där. Därför har jag inte pulsbandet på när jag springer längre. Vilket är synd, för man får ju b.la. information om hur lång återhämtning man har efter ett pass. Och det är ju lite kul att analysera pulsen också över tid.

Av en händelse fick jag ett tips från en manlig kollega. Hans sambo hade nämligen samma problem och han berättade att hon hade köpt en sport-bh där man kan stoppa in pulsbandet och slipper ha sändaren (som är den som ger skavet) mot huden.

Jag gjorde en sökning på nätet och hittade en sådan sport-bh på Craft Sportswear. Så jag beställde den i tisdags och blev väldigt glad när jag fick besked om att paketet fanns att hämta idag.

När jag kom hem och öppnade mitt paket så blev jag rätt besviken, eftersom det inte alls innehöll någon sport-BH, utan en t-shirt i mans-storlek. Jaha, bara till att skicka tillbaka.

Men jag kan inte låta bli att undra ifall det sitter någon man någonstans, som väntade sig en t-shirt, med en sport-bh i handen och undrar hur det gick till...?

Jag hoppas att jag snart får rätt paket hem så att jag kan testa den där jädrans sport-bh:n!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar