Sidor

måndag 1 juni 2015

Plötsligt händer det...

Efter jobbet idag åkte jag direkt till Simstadion för att premiärsimma utomhus. Det var allt lite spännande. Det blev ny månad, men inget nytt väder. 15 grader och blåst. Lite sol ute vid kusten. Jag visste inte hur varmt vattnet skulle vara och jag hade inte med mig någon våtdräkt. Men jag tänkte att jag får simma mig varm.

Det var rätt kallt till en början, men när jag vände första gången hade jag redan fått upp temperaturen och det var riktigt härligt att få simma utomhus. Ja, jag hatar verkligen att träna inomhus! Det är ok att det är lite kallt, bara jag får känna friskt luft!

Jag inledde med lite bröstsim. Det kändes riktigt bra, Jag kunde slappna av och hitta rytmen på ett bra sätt, tyckte jag. Det var ju dessutom så skönt att slippa vända så ofta som man får göra i 25-metersbassängen i simhallen. Det blir ett bättre flyt helt enkelt (HÖHÖ).

Efter lite bröstsim gav jag mig iväg crawlandes. Första längden fick jag vända om till ryggen för att hämta andan några gånger, men sedan simmade jag helt plötsligt 50 meter! Utan simfötter! Jag fattar inte vad som hände?? Plötsligt gick det fint att hitta andningen och ansträngningen var inte riktigt så tung som det brukar vara i simhallen.

Jag tyckte att jag fick ett mycket bättre vattenläge. Jag sjönk inte och tappade benen när jag gick upp för att andas, utan det funkade bara. Så jäkla gött! Det går inte fort och på slutet av längderna fick jag köra varannan-andning för att få tillräckligt med luft, men jag crawlade! Så himla kul!

Nu kan jag alltså börja koncentrera mig på tekniken och se ifall jag inte kan göra lite förbättringar när det gäller farten! Det här kan bli en riktigt bra simmar-sommar!

Härliga Simstadion!
Det blev en rivstart på träningsveckan och det håller verkligen motivationen på topp. Vill bara träna mer! Vet dock inte vad jag ska välja... cykel? rullskidor? löpning? simning? Eller alltihop? :) Ilandsproblem. Jag tror att min post-race-depression är slut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar