Sidor

söndag 14 juni 2015

Rullat lite skidor!

Jag har varit sugen på att åka rullisar ett bra tag nu, men det har inte riktigt passat. Så idag tjatade jag hål i huvudet på Älsklingen och fick med mig honom till Läjet.

Där dumpade vi Selma hos svärmor och sedan drog vi en runda runt Galtabäck. En riktigt platt och fin runda på vägar med väldigt lite trafik.

Det gick bra att åka och det var lättåkt i medvinden. När vi vände tillbaka fick vi "härlig" motvind att kämpa mot.

Vi tog av skidorna och gick ner för en backe, var nästan hemma. När jag tog på mig dem igen och skulle iväg lyckades jag sätta skidstaven i ett brunnslock. Den fastnade och satt kvar och jag tänkte att " nu går det åt helvete!" Men på något sätt gled handen ur staven. Hade den inte gjort det så hade jag åkt omkull och slagit mig ordentligt!

Nu klarade jag mig med endast en bruten stavspets. Så det blir till att byta ut den!

Det var iaf riktigt kul att åka! Det får bli mer sådant framöver!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar