Sidor

söndag 7 juni 2015

Full rulle!

Igår morse började jag plocka bort allt överflödigt virke efter snickarna så att jag kunde klippa gräset. Men jag hann bara börja, så kom det en regnskur. Som höll i sig ett tag. Så jag gick istället in och sanerade lite i huset. Jag hatar att städa, men älskar att ha det nystädat :).

När jag var klar med det och hade fått i mig lunch så var det bättre väder ute, så jag gick ut igen och fortsatte städandet utomhus och fick bort allt som skulle bort.

Sedan var det bara till att dra igång gräsklipparen. Oj, vilket jobb det blev. Två veckor sedan jag klippte gräsmattan senast. Inte bra! Det blev många tömningar och det tog en väldig tid. Dessutom vad det fullt av äckliga sniglar som trivdes i det långa gräset.

Men till sist var det klart och jag kunde sätta mig och njuta av solen på altanen. Det blåste rätt ordentligt, men det var helt ok ändå att sitta där. Man får passa på!

Vi grillade återigen på kvällen. Lite av varje blev det den här gången. Kycklingfilé, vildsvinsrevben och ryggbiff. Riktigt gott!

I natt vaknade jag kl 1 och kunde inte somna om pga Älsklingens snarkningar. Jag fick gå och lägga mig i gästrummet men låg och vred och vände på mig även där. Sista gången jag kollade på klockan var den halv 4 och efter det sov jag väldigt dåligt.

Klockan ringde vid sju. Jag hade nämligen planerat att ta cykeln till Simstadion och simma lite. Men det blåste ju storm även idag och dessutom så har jag fått extrem träningsvärk i ena skinkan. Så jag tog bilen istället.

Simmade 1500 m, blandat crawl och bröstsim. Tyckte inte att jag fick till crawlet idag, tyvärr, men det är väl bara till att öva vidare... Det var iaf knappt något folk där (eftersom det var molnigt, blåsigt och knappt 12 grader ute) så det var lugnt och skönt att simma i det 25-gradiga vattnet..

Skönt också att få igång ryggverksamheten, då jag var lite stel efter gårdagens övningar.

När jag kom hem igen var jag rätt trött och hamnade i ryggläge i soffan. Älsklingen tjatade och tjatade om att jag skulle trimma gräs runt husen, han hade ju förberett röjsågen. Efter en kopp te tog jag mig i kragen och gick ut för att trimma.

Jag trimmade runt huset och uthusen, runt gärdsgårdar och lite överallt kändes det som. Tre tankar bensin och två omgångar snöre gjorde jag av med på de 3,5 timmar jag var ute. Men jag fick gjort allt jag skulle göra och blev riktigt nöjd med resultatet! Nu är det ordning och reda igen!

Tacksamt nog hade Älsklingen gjort sina fantastiskt goda köttbullar och biffar, så efter en dusch var det bara till att sätta sig till bords!

Selma var som vanligt med överallt och agerade "arbetsledare" när jag jobbade med trimmern. Helst ville hon sitta mitt på vägen...

Tur att man har en vägvakt när man trimmar.
Det är ju tur att det inte är alltför mycket trafik på vår lilla grusväg:).

Så var återigen en helg till ända. Ny vecka väntar. Snart är det midsommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar