Sidor

tisdag 30 juni 2015

Crawlkurs och uteritt

Idag var det dags för första passet i Varbergs sims crawl-kurs.

Vi var bara fem personer och vår simlärare var mycket pedagogisk. Eftersom vi var så få fick vi massor av individuell hjälp hela tiden. 

Vi började med spela död-övningar och genomgång av arm- och bentag.

Jag fick hjälp med att hitta rätt läge för huvudet och få upp mina hälar ur vattnet. Plötsligt fick jag fart framåt! Jättekul!

Timmen gick alldeles för snabbt, men jag kände mig jättenöjd med dagens övningar och aha-upplevelser. Nu känns det hoppfullt igen! Och det var riktigt kul i vattnet!

Efteråt skyndade jag mig hem för att motionera ardennern, aka Bosse.

När jag fick av flughuvan upptäckte jag att han hade fått två skavsår av den jäkla huvan! Skit också! Även Pelle hade fått skav av sin.

Jaja, de får väl klara sig utan dem i år också. Tidigare år har de ju lyckats ta av sig dem istället. 


Jag gjorde i ordning Bosse och så gav vi oss ut på en uteritt. Vi skrittade Linnarpsvägen och in vid Bonnasgård. Travade lite på gärdesvägarna innan vi kom fram till Obbhultvägen.

Han var så lugn och fin idag också. Några gånger tvekade han, men då la jag bara om skänkeln lite så gick han framåt.

Duktig kille!

Lite bråttom blev det på slutet, men sedan lugnade han sig igen. Riktigt nöjd med honom (som vanligt)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar