Sidor

lördag 5 oktober 2013

Lördagsrunda i duggregn

Idag var äntligen den konstiga känslan i halsen borta och jag bestämde mig för att springa en runda.

På förmiddagen hämtade jag hö, så det blev en del kroppsarbete, men inget som direkt kändes av.

När jag kom ut (med en överlycklig Selma som också saknat löpningen den här veckan) duggregnade det och jag hade tagit på mig både pannband och handskar. Men jag upptäckte rätt snabbt att de inte behövdes så de åkte ner i fickan.

Det var helt underbart att springa efter en dryg veckas uppehåll! Benen bara pinnade på och det kändes jättebra. Jag sprang upp mot Åkulla, vek av på lite fina stigar och sedan tillbaka via Stensared och Obbhult.

Hade faktiskt riktigt bra fart i benen idag, det gör rätt så mycket att temperaturen har sjunkit ca 15 grader sedan sommaren och det var härligt att springa i de fina höstfärgerna. Älskar skogen! Älskar doften av fuktig skog!

11,8 km på 1:10:07 är jag väldigt nöjd med!

Regn och dis

Härliga skog!

Fina stigar!

Det går upp och det går ner!

Effektfulla granar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar