Sidor

fredag 11 oktober 2013

Inte så pjåkigt...

Idag har det faktiskt blivit dubbelpass träningmässigt. Först, vid lunch, en löptur på friskvårdstimmen på jobbet. Solen sken och det var riktigt härligt att få komma ut. Tur det för själva löpningen gick (som vanligt på den slingan) asdåligt...

Det var tungt i benen, flåsigt och jobbigt och inte alls särskilt kul. Upp och ner hela tiden. Benen var fortfarande lite tunga efter tisdagspasset, trots två dagars vila. Dessutom var det nypåfyllt med bark. Ganska löst underlag, med andra ord.

Fint väder iaf

Efter löprundan åt jag lunch och jobbade lite till innan jag styrde kosan mot Falkenberg och Klitterbadet.
Där fick jag fixat mitt halvårskort och mötte upp Emelie och sedan simmade vi i en timme ungefär. 1200 eller 1300 m (vi tappade räkningen) simmade vi.

Och det var faktiskt helt OK att simma. Skön träning. Lite kallt, men ändå OK. Så ja, jag kanske får ändra min uppfattning om simning... Mer lär det bli!

2 kommentarer:

  1. Friskvårdstimme på jobbet!? Det låter lyxigt :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jajemen! En timme varje vecka på betald arbetstid. För oss är det fredagar kl 11-12 som gäller. Riktigt lyxigt! Dessutom 1500 spänn i friskvårdsbidrag som man disponera som man vill (inom reglerna för friskvård).

      Radera