Sidor

lördag 19 november 2016

Räddad av Vinterstudion!

 Det finns faktiskt en fördel med att vara sjuk. Det är att man utan samvetskval kan ligga i soffan en hel dag och titta på TV. Lyckligtvis drog Vinterstudion idag just idag med premiärtävlingar på skidor från Bruksvallarna.

Så denna dag har också tillbringats till stor del i soffan. Och helt ärligt vet jag inte riktigt om det var bra för min hjärna att se bilder på snö och skidåkare... Alltså, jag längtar något så fruktansvärt mycket efter att få åka skidor!!! Eller i alla fall rullskidor! Såpass mycket att det kom tankar om att ta på sig rullskidorna när solen tittade fram i eftermiddags... Givetvis inser jag att det där rullskidpasset ligger en bit framåt i tiden, men jag är rätt otålig!

Istället för att ta på mig rullskidorna tittade jag vidare på TV och såg en dokumentär om hur danskarna hanterar antibiotikaresistens hos sina grisar... Fy fan, säger jag bara!

I natt har jag fått sova en hel natt ända till klockan fem utan att hosta en enda gång! Så underbart! Trots det har jag inte varit på topp idag heller, utan sov faktiskt en stund under vinterstudion. Men nu i eftermiddag kände jag mig ändå något piggare och gick ut för att bära in ved.

När jag kört in veden passade jag på att mocka lite hundbajs och så kom jag på att jag hade en påse sättvitlök som skulle planteras. Nu är ju tjälen ur jorden igen och så regnade det ju för en gångs skull inte. Så jag passade på. Det ska bli så spännande att se hur det artar sig. Jag har testat att sätta vitlök förr, men då gjorde jag det på våren och så var det nog inte sättlök jag använde...


Hoppas på vitlök till våren...
När jag ändå var där ute passade jag på att tömma odlingslådorna på de rotsaker som stod kvar. Lite morötter, någon palsternacka och rödbetor som var för små.

Jag plockade också upp purjolöken, som jag har i mängder efter att ha fått två lådor förodlade av en kollega. Det blev väldigt lyckat med den odlingen! Vi fick massor av fin purjolök!

Purjolök i massor!
Nu håller jag tummarna för att jag får ännu en god natts sömn och vaknar ännu piggare imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar