Sidor

måndag 1 augusti 2011

Renovering av kontoret!

Den första mars 2011 hjälptes Magnus och jag åt med att flytta ut alla möbler från det rum som skulle bli mitt nya kontor...

Kontoret före renoveringen

Den "snygga" tapeten som satt under

Och den ursprungliga tapeten

Allt rivet in till brädväggen




Mycket bråte blir det...

Elen förbereds med dosor och rör

Elen på andra väggen

Gipsning!

Första gipsskivan på plats!


Första väggen är gipsad!

Hela rummet färdig-gipsat!


Elkontakterna sitter på väggarna!

Vi börjar sätta tak

Första raden tak klar!

Hela taket klart!

Tapetsering första väggen!

Tapetsering fondvägg

Fondväggen är klar!

Golvet läggs

Såhär långt kom vi första läggningen

Golvet klart!
 Efter golvet var det dags för lister! Vi började med dörrfodren.
Tur att jag har en "listig" sambo:)

Dörrfodret klart!

Garderobsdörren före

Garderobsdörren med foder.

Efter dörrfodren var det dags för golvlister.

Golvlisterna klara!

Golvlister mot andra väggen!

Vi började så smått med taklisterna av hålkälsmodell men fick ge upp...

Så vi bad om hjälp av en som kan och såhär snyggt blev det!

Taklisterna mot fondväggen.

Dörrtryckena på plats på garderobsdörren.

Hurtsen från IKEA ihopskruvad!

Hyllan från IKEA ihopskruvad.

Skrivbordet från IKEA med tillbehör på plats!

Hyllan med lite grejer i

Kontoret sett från fondväggen.

Söndagen den 31 juli blev så kontoret äntligen klart! Nu är allt som ska till lite gardiner, lite saker på väggarna och lampor. Sedan är det klart på riktigt:).
Det tog alltså fem månader att göra om detta rum. Det har såklart kommit en del saker emellan. Jag har gjort allt som jag kan göra själv. T.ex. all rivning, allt målande spackling och slipning och all ihopskruvning av möbler (fick lite hjälp av Magnus för att det skulle gå fortare med möblerna, men det mesta gjorde jag själv). Allt annat har Magnus och jag gjort tillsammans. Eldragning, gipsning, taksättning, tapetsering, golvläggning, listsättning gjorde vi tillsammans. Taklisterna fick vi ta hjälp till. Och elektrikerna gjorde själva dragningen av kablar och satte ihop allt så att jag har ström i rummet.
Totalkostnaden för rummet har jag inte räknat ut än, jag har förresten inte fått räkningen från elektrikern, det kommer ju på allt sedan när vi gör köket. Men jag skulle gissa att vi hamnar någonstans mellan 15- 20000:-.
Så det är verkligen inte billigt att göra iordning. Men jag lever bara en gång. Nu har jag iaf ett riktigt fint kontor:)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar