Sidor

lördag 27 augusti 2011

Jagad av åskan...

I morse tog Selma och jag en morgonpromenad. Det var en härlig morgon, ca 20 grader varmt och ljumma vindar. När jag gått ett tag började jag höra något som mullrade. Så gott som hela tiden. Efter ett tag började jag inse att det var ett åskoväder på väg, så jag började springa lite för att komma hem snabbare. Men ovädret var snabbare än jag och när det började blixtra oroväckande nära ringde jag Magnus och sa att han måste hämta oss. Jag sprang på ganska ordentligt när det kom närmare och närmare, otroligt vad adrenalin kan göra för uthålligheten och snabbheten:). Magnus kom precis lagom när det började regna och det var tur för sedan vräkte regnet ner och det blixtrade och dundrade överallt. Dock kom det inte så nära som det brukar göra, men det var ändå skönt att vara under tak när allt brakade lös.
Så det blev en halv-spring-runda. Lite jobbigt, men det gick bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar