Sidor

onsdag 10 augusti 2011

Blöt löprunda!

Ikväll fick det bli en löprunda i Rolfstorp. Det började bra med att dagens storm äntligen började mojna så att jag slapp den värsta vinden. Nere vid bäcken såg jag att humlekottarna börjar komma, så jag var ju tvungen att ta en bild på dem:)
Det märktes stor skillnad på att springa i kuperad terräng, nu när jag sprungit mycket i platta Himle, så det var lite jobbigare än vanligt. Dock är ju fördelen att det är så gött när det går utför och man bara kan springa på utan att pulsen går upp:).
När jag sprang ner för Hagakullen började det plötsligt att regna. Ordentligt. Jag blev såklart genomblöt, men det var ganska OK ändå. Regnet var ganska varmt. Och dessutom fick jag se en mycket vacker regnbåge..

När jag till sist kom hem var jag helt slut. 7,3 km sprang jag och var ute i 50 minuter, inklusive 10 minuters uppvärmning och 5 minuters nedvarvning.
Nu ska det bli gött att sova! Men först ska jag slänga ett getöga på hästsporten på Eurosport!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar