Sidor

torsdag 25 augusti 2011

För några månader sedan...

...var jag på anställningsintervju på Ringhals. Jag träffade en rekryterare och den rekryterande chefen. Det var ett väldigt trevligt och avslappnat möte och det kändes väl som om det gick ganska bra.
Två dagar senare ringer rekryteraren upp mig och säger att de tyckte att jag var trevlig och att de säkert trodde att jag skulle passa utmärkt för det jobbet jag sökt, men de tyckte att jag skulle passa ännu bättre fär en annan tjänst... Nämligen utvecklingsingenjör...
Jaha, tänkte jag, jag är ju ingen radiofysiker så hur ska jag kunna jobba med utveckling på Ringhals???
Rekryteraren skickade iaf över platsannonsen till mig och jag läste igenom den och kände att det här nog kunde vara ett spännande, roligt och utmanande jobb för mig.
Så fick jag åka dit igen och träffa den rekryterande chefen för det jobbet. Det kändes också väldigt bra och avslappnat under omständigheterna. Jag fick reda på att de haft svårt att hitta en lämlig person för tjänsten, så de var ju väldigt angelägna om att hitta någon kvickt.
Till sist fick jag även träffa en blivande kollega som även han kändes trevlig och bra.
Efter ytterligare någon vecka ringde en gammal kollega/chef som agerat referens åt mig och talade om att de ringt upp honom. Samma dag ringer den rekryterande chefen och säger att han vill anställa mig!!!!
Detta var den 27:e maj och ända sedan dess har jag otåligt väntat på att kunna skriva på anställningspapper och säga upp mig. För det är nämligen så att man måste genomgå undersökning av SÄPO (som kollar att man inte är någon skum person) och även en läkarundersökning som b.la. innebär drogtest och kontroll av joniserande strålning (så att man inte är radioaktiv redan innan man börjar där).
Torsdagen den 11/8 (för två veckor sedan alltså) fick jag reda på att SÄPO hade godkänt mig! Helt underbart!!! Men vilken tid det tog!
Jag gick till min chef och sa upp mig och tänkte att nu ÄNTLIGEN kan jag avslöja varför jag betett mig lite konstigt den senaste tiden. Men NEJ, då ska det hållas hemligt ytterligare ett tag... Jag blev nästan tokig!
Några personer på jobbet har av misstag fått reda på det (inte från mig alltså) och ryktet började gå. Idag konfronterade en av mina kollegor mig och då sa jag som det var eftersom jag inte gillar att ljuga folk rakt upp i ansiktet. Så då fick jag ju säga det till några andra, så nu säger jag det här, för alla lär ändå redan veta om det!
Det blir väldigt många fördelar för mig att jobba på Ringhals. Det blir närmare, framför allt från Rolfstorp. Jag hade haft en timmes körtid och ca 8 mil till jobbet om jag fortsatt i Halmstad efter att vi flyttat till Rolfstorp. Nu kommer jag endast att ha en halvtimmes tid och ca 3 mil från Rolfstorp och ca 25 minuters körtid och ungefär samma sträcka från Himle.
Eftersom arbetstiden slutar redan kl 16 är jag hemma en timme tidigare än vad jag är nu:).
Sedan finns det ju en hel det fördelar med att jobba inom Vattenfall. Bra personalvillkor. Stort företag. Seriöst företag. Det kan inte bli bättre!
JAG ÄR SÅ HIMLA GLAAAAAAAAAAAAAAAAD!!!!
Det kommer att bli en helt underbar höst med nytt jobb, nytt kök och badrum och framför allt flytten HEM:))

1 kommentar: