Sidor

söndag 28 augusti 2011

Dagens arbete!

Tur att helgen är slut så att man kan vila sig imorgon igen;)
Skämt åsido, dagen har ägnats åt köket och rivningen av det. Vi har nu tagit bort så gott som alla väggar. Golvmattan och masoniten under tog Magnus bort och därunder var ett riktigt fint brädgolv! Men troligtvis vill snickaren att vi tar bort det också så att han kan rätta upp golvet så att det blir lättare att sätta in köket.
Dessutom vill jag inte ha brädgolv med springor som all skit kan trilla ner i. Ofräsht!
Det ena cp-jobbet idag var att ta bort den gamla kakeln och fogmassan som satt på skorstenen. Det var inte det lättaste, men skam den som ger sig, till sist var det borta.
Dagens andra cp-jobb var att ta bort all spik som golvmasoniten var fastspikad med. Den satt ju kvar när Magnus drog bort masoniten. Det kändes som en miljon spik! Jag låg på knä med hovtången och ryckte upp alla jag hittade. Sedan tog jag dammsugaren och drog över hela golvet för att hitta de jag missat, vilket faktiskt inte var så fasligt många. Men en halv glassburk med spik blev det! Sjukt!
Jag upptäckte en väldigt märklig grej ovanför kylskåpet... Kan det vara en ung version av "tre hål i väggen"???
Jag vet inte riktigt vad dessa tre hål kan ha haft för funktion, de satt ju bakom masoniten, så någon vidare ventilation kan det inte ha blivit...
En annan knepig sak jag upptäckte var att elementet inte var målat alls på baksidan! Det blir nog till att skruva ner det och måla det ordentligt. Vilket fuskjobb! Fast det syntes ju inte förrän vi skruvad bort det från väggen, men bara vetskapen om att det inte är målat där kommer att driva mig till vansinne, så det får nog bli riktigt gjort hur tråkigt det än är att måla element!
Nu ser köket ut såhär och nu låter vi det vara tills det nya köket kommer så att vi iaf kan diska!



Jag har alltid fått höra att mitt kök är så himla stort och det var det kanske också på 80- och 90-talet. Men nu för tiden har ju alla gigantiska kök. Men nu, när nästan all inredning är borta känns det verkligen helt gigantiskt! Jag kanske skiter i att sätta dit det nya köket och njuter istället av att ha ännu ett gigantiskt rum... eller NEJ, mitt nya kök kommer att bli så jäkla snyggt!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar