Sidor

lördag 11 januari 2014

Smygstart

Några dagar innan jag började jobba efter jul började jag plocka undan grejer i hallen på andra våning. Jag började också att riva tapeter. Jag tänkte nämligen försöka slippa att ta ner tretexen och sätta upp gips på väggarna.

Det verkar faktiskt fungera. Under tapeten finns nämligen blank tretex och tapeten släpper bra efter lite blötläggning.

Idag har det varit en ganska regnig dag. Vi skulle åkt till skogen, men Älsklingen är däckad av förkylningen och jag känner lite rasp i halsen. Så jag plockade istället bort alla ljusstakar, julstjärnor och julgardiner. Jag strök och hängde upp lite vårgardiner.

När jag fått upp alla gardiner på andra våning tog jag tag i tapetrivandet igen. Fick till det riktigt bra, tycker jag. De släppte bra och till och med det sista tapetklistret gav med sig till sist. Under tapeten är det slätt och fint vilket kommer att spara mycket spacklings- och sliparbete.

Så nu kan man väl säga att årets renoveringsprojekt är påbörjat:)

Så skönt att slippa de röda medaljongtapeterna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar