Sidor

måndag 13 januari 2014

Djefla förkylning!

Innerst inne visste jag nog vad jag hade att vänta när Älsklingen i torsdags deklarerade hur dååååålig han var. Men jag ville inte riktigt se sanningen i vitögat utan körde på med löpning och simning i fredags.

Inget fel med det, jag kände endast av en liten svag raspning i halsen som inte ökade med ansträngningen. Men jag tog det ändå lugnt resten av helgen och igår började jag hosta och få kraxiga stämband. Ännu inget halsont.

När jag vaknade i morse var jag inställd på att åka till jobbet, men när Älsklingen hörde hur jag lät, sa han åt mig att stanna hemma. Att tänka på hur jag själv hade reagerar om någon av mina kollegor kommit till jobbet i det skick jag var.

När jag släppte ut hästarna och mockade kände jag mig ganska ok ändå, frånsett att jag var påtagligt snorig och började få ont i halsen. Så jag ringde mig sjuk, lite irriterad på att inte kunna gå till jobbet när jag inte kände mig jättesjuk.

Sedan tillbringade jag dagen i soffan, kollat på Biggest Loser season 15 som finns på Youtube. Hostat, snörvlat, blivit täppt i näsan.

Inte förrän det var dags att ta in hästarna började jag att känna mig riktigt risig. "Ansträngningen" att öppna stalldörren och grinden fick halsen att bränna och huvudet att dunka. Nu insåg jag på riktigt att jag var sjuk.

Så efter några timmar till på soffan och lite mat som bästa Älsklingen lagat, var det dags för dagens sista ansträngning, att natta hästarna.

Nu går jag och lägger mig med min förkylning och hoppas att den försvinner PRONTO! HATAR att vara sjuk! Be gone!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar