Sidor

söndag 5 januari 2014

Jobb jobb jobb

Idag vaknade jag med en stel kropp efter gårdagens intervaller kombinerat med tre timmars motorsågspass på eftermiddagen. Seg rygg, sega ben.

Men det var full fart mot skogen idag oxå. Vi fick rensat det sista längst upp i hemmaskogen. När vi var klara där fortsatte vi längre ner, där det var betydligt lättare att komma åt virket.

Fyra timmar körde vi idag, vilket räckte mer än väl enligt min rygg. Det flöt ändå på rätt bra idag, tycker jag och vi fick mycket bra jobb gjort.


Mest massaved blir det ju såklart, men även en del stock. Efter skogsjobbet fixade jag klyftpotatis till älgen som Älsklingen stekte på i morse. 

För att lindra mina ryggsmärtor lade jag mig en stund på spikmattsn, vilket faktist gjorde nytta innan jag stegade in i duschen.

Sedan avnjöt vi älgen och klyftpotatisarna i sällskap med Christoffer och Hanna. Nu väntar vi bara på björnbärspaj till efterrätt, sedan kan man somna gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar