Sidor

fredag 10 januari 2014

Löpning och simning idag!

Detta har varit en sådan där underbar fredag! Det var min tur att stå för fredagsfrukosten på jobbet. Jag körde en ganska nedtaggad frukost med bara frallor, kokta ägg och pålägg. Lite sill sen frukosten före jul fanns kvar i kylen så den ställde jag också fram. Fredagsfrukostarna brukar spåra ur och det har bjudits på t.ex. pannkakot, köttbullar, prinskorv och annat.

Jag hade räknat med att det skulle komma nio personer, nu när den nya organisationen börjat gälla. Vi har blivit av med sju kollegor och en chef och fått tre nya kollegor och en ny chef. Men det droppade in lite fler än beräknat. Av någon underlig anledning har folk inga möten eller resor på fredagar kl 9:00... Men det gick fint ändå. Trevligt att träffa alla och snacka lite:)

Kl 11:00 var det så dags för friskvårdstimme och idag fick jag för en gångs skull sällskap på min löparrunda av Mackan, som fick lulla på i mitt långsamma tempo... Vi fick faktiskt lite sol på oss idag och det var riktigt behagligt ute. Inte så mycket vind och skönt att komma ut. 8 km blev det och vi var ute i drygt 49 minuter.

Sedan var man pigg till att gå in och jobba en vända till. När jag hade jobbat klart drog jag vidare ner till Falkenberg och Klitterbadet för att simma lite. Jag har införskaffat en ny klocka, Garmin Swim, som räknar ut hur många längder man har simmat. Jag har nämligen grova problem med att hålla räkningen när jag simmar och tiderna har blivit ungefärliga. Statistiknörd som jag är vill jag ju ha stenkoll på sträcka och tid även när jag simmar.

Tänk vad en liten klocka kan göra. Plötsligt var det superkul att simma, se hur snabbt det gick och om jag kunde öka farten. Jag simmade i 300m-intervaller åt gången och körde bara kort vila emellan. Det ledde till att jag simmade 1200 m istället för de 1000 (med reservation för felräkning) som jag brukar simma. Jag kom in i ett bra flyt och var inte långsammast i bassängen idag.

Nej, för långsammast var de två skrynkliga tanterna som var tvungna att simma i bredd. De tog upp 2/3 av bredden på motionssimlängden, vilket ledde till att det blev riktigt knivigt att simma om dem. Mötte man någon stackare när man gjorde det så blev det så trångt att det inte gick att ta sig förbi. Men dessa damer verkade helt bortkopplade från verkligheten och reagerade inte ens när jag snävade in lite för fort framför dem och jag råkade sparka på den yttersta, samt skvätta vatten på dem när jag försökte återfå balansen... Inte flyttade de på sig. Nej då!

Där och då tyckte jag att löpning i skogarna hemmavid där man på sin höjd träffar på en människa per 2 mil, det är bra det. Ingen trängsel och inga skrynkliga tanter utan känsla för hänsyn till andra...

Jaja, det var iaf kul att simma idag och sporrande när man kan se tiden och sträckan mer exakt, samt slipper räkna. Jag fixade ju att räkna till tre intervaller åt gången utan att tappa bort mig, vilket kändes bra:).

Igår började Älsklingen känna av en förkylning och nu ligger han här i soffan och hostar och snörvlar och naturligtvis är det såååå synd om honom. Jag vet inte vilket som är värst, att vara förkyld själv eller ha en förkyld sambo som var tionde minut måste påpeka hur sjuk han är... Iaf så känner jag en liten retning i halsen idag och hoppas på att det antingen bryter ut nu eller håller sig borta! Jäkla förkylningar!

Nu är det helg! Så skönt! Önskar att alla veckor vore såhär korta! Men man vänjer väl sig snart vid 5-dagars arbetsvecka igen. Det är långt till nästa ledighet som är påsk....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar