Sidor

onsdag 15 januari 2014

Promenad!

Jag är nu inne på tredje dagen hemma på soffan kämpandes mot den jäkla förkylningen. Varje dag har det känts gansk ok på morgonen och förmiddagen och sedan framåt eftermiddagen har hela ryggen börjat värka, huvudet börjat bulta, tänderna börjat ila och fötterna börjat surra. Jag har bara blivit sämre och sämre.

Men när solen började skina idag kunde jag inte motstå lusten att gå ut en sväng med (något rastlösa) Selma.

Det var en lycklig jykke som fick komma ut och en minst lika lycklig matte. Att äntligen få komma ut och röra på sig var så underbart! Enda missen jag gjorde var att inte ta på mig Icebugsen. Det kom ju någon cm snö häromdan och det har på de flesta ställen förvandlats till is. Jag var riktigt nära att sätta mig på ändan när jag svängde ner på sista vägen hemåt.

Men det gick bra, Selma fick springa lös (eftersom jag inte kunde springa) och springa sig trött. Jag funderade på alla härliga löppass jag har framför mig mot Göteborgsvarvet och Lidingöloppet. Bara njöt av att få vara utomhus och röra på mig!

Det kändes även bra efteråt och nu hoppas jag att jag inte blir sämre ikväll igen, utan kan åka till jobbet imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar