Sidor

onsdag 28 december 2011

Piss-väder hela dagen!

Idag har regnet öst ner, eller iaf duggat ordentligt, sådär så att man blir genomblöt, fast att det ser ut som om det knappt regnar.

Efter gårdagens löparpass var jag ändå lite rastlös. Det blir värre när man inte kan komma ut pga vädret. Men strax efter lunch hade regnet upphört (en liten stund iaf) och jag tog med mig Selma på en skogstur. Jag letade faktiskt efter svamp och hittade lite grann. Några väldigt blöta gula kantareller och en blomkålssvamp av lite mindre modell än den vi hittade i somras. Så det kan faktiskt bli lite färsk svamp till nyårsafton... Känns lite märkligt att plocka svamp såhär sent på året. Det var väldigt mörkt i skogen så det var svårt att urskilja någon svamp. Det här är verkligen den mörkaste tiden på året. Så nu kan det bara bli ljusare:)

Selma blev iaf trött av skogsrundan och har legat utslagen på soffan resten av eftermiddagen. Hon blir så glad när hon får komma ut och springa, vilket verkligen behövs.

Nu ikväll har jag börjat känna av lite lättare träningsvärk i kroppen efter gårdagens löpning. Hoppas att det är bättre till imorgon. Annars får det bli ett lätt pass på cross trainern, det funkar även med lite träningsvärk.

Imorgon ska jag också åka och hämta ett par Ecco-stövlar som jag köpt på Skoplejset som hade REA. Beställde dem i måndags och så kom de idag. Det kallar jag snabb leverans!

2 kommentarer:

  1. Ja jag får be om nått lungnande. Blir illamående av bara tanken... Uscha som det kan vara ibland:( Hoppas din dag blir bättre. Kramar

    SvaraRadera