Sidor

onsdag 28 december 2011

Go ledig dag igår!

Igår var första riktigt lediga dagen för mig på väldigt länge! Inga byggprojekt som väntar, inget som skulle städas. Bara LEDIG! Så gött!

Jag började dagen med att läsa lite i min fantastiskt spännande julklappsbok, "I natt är du död" av Viveca Sten.
Jag måste nog köpa de andra böckerna hon har skrivit också, för den var riktigt bra.

Tack vare läsandet kom jag upp lite sent och fick skynda iväg till Falkenberg och min mamma som jag skulle hjälpa med en liten runda på stan. Solen sken och det var en 8 plusgrader ute, vilket gjorde mig sjukt sugen på att springa. Så det gjorde jag när jag kom hem igen.



Ca 5 km blev det och det var jobbigt. Jag fick håll ganska snart så det gick inget vidare. Men det kändes ändå bra att komma ut och idag känner jag inte av någonting i musklerna. Det var skönt att få springa efter all mat man stoppat i sig den senaste tiden.

Jag har faktiskt funderingar på att anta Runners Worlds utmaning för januari för att komma igång ordentligt. Nu har vi ju börjat komma till ordning här i huset och möjligheterna att träna ökar i takt med att alla andra "måste göra"-grejer minskar. Vi får se hur det går....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar