Sidor

tisdag 22 september 2015

Uppe på hästryggen igen!

Igår kväll kom jag upp på hästryggen igen. Bosses skor satt kvar -JIPPIE! Även denna gång blev det lite lätt träning i paddocken.

Han var lugnare än i lördags och lite mer samarbetsvilig. Lättare med övergångarna både framåt och tillbaka. 

Testade lite galopp oxå. Han blev lite ivrig i högergaloppen och skulle skjuta rygg, men i vänster gick det lite bättre. Duktig kille även denna gång!

Jag konstaterade att jag faktiskt hinner rida på kvällen om jag kommer ut senast kl 18. Så igår hann jag både laga mat och äta före.

Så nu satsar jag på att hinna rida två kvällar i veckan tills det blir vintertid. Bör funka med bra planering!

Fick en härlig bild på hur det ser ut när jag har ridit och varit inne i sadelkammaren med tränset. Då vet grabbarna att det kommer godis och öronen spetsas så mycket att de nästan slår ihop :)

Godisgrisarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar