Sidor

onsdag 23 september 2015

Kass början - fantastiskt slut

Denna dag hade jag planerat att jobba hemifrån. Ett skönt break från den vanliga arbetsveckan och tid att få sitta i lugn och ro och jobba.

Först hade jag tänkt att springa före frukost, men det var så mörkt och regnigt ute, så jag skippade det och gjorde istället frukost, satte mig vid köksbordet och skulle plocka upp datorn ur väskan och sätta igång att jobba. Det var bara det att det fanns ingen dator i väskan! JAG BLIR SÅ TRÖTT PÅ MIG SJÄLV!

Först funderade jag på ifall det fanns något jag kunde jobba med ändå, men kom på att jag hade dokument som skulle iväg på arbetsflöde, så det var ju inte att tänka på. Bara till att äta upp frukosten och köra till jobbet i alla fall.

Jag fixade med dokumentet och lite annat fram till lunch och sedan tog jag med mig datorn hem för att jobba vidare.

Det blev en riktigt fin dag, solen sken och det var varmt och skönt ute. Så när jag var klar med jobbandet gick jag ut i stallet för att hämta Bosse Bus.

De andra hästarna ville inte följa med, så de fick vara kvar i hagen. Bosse var lite orolig över att vara själv, men det var mest att han gnäggade lite, annars gick det bra. Jag var lite fundersam på hur han skulle reagera när vi kom ut i paddocken och han såg de andra hästarna, men det var ingen stor grej det heller.

Vi körde övergångar, volter, skänkelvikningar. En del travjobb och galoppjobb. I höger varv hade han lite svårt för att fatta galopp, men när han väl fattade så galopperade han jättefint.

Där var en vattenpöl i nedre änden av paddocken, men det var ingen tvekan över att doppa hovarna där! Tyvärr betydde ju det att det blev gruskladd överallt. På sadelgjorden, bröstan, tränset (när han skubbade sig mot benet). Och såklart på Bosse. Benen, magen och bringan.

Det blev ett bra pass även idag och det känns så kul att vara igång igen. Nu får jag se ifall jag hinner rida på fredag också eftersom helgen ska tillbringas i Stockholm.

Efter ridturen släppte jag ut Bosse i hagen och han raceade hela vägen upp till Hästabacken och kompisarna. Jag höll tummar och tår för att det inte skulle flyga av några skor...

När jag var klar i stallet var det fortfarande lite kvar av kvällen så jag bytte om och tog med mig Selma ut på en löptur.

Vi sprang upp mot grushålan, sedan mot 153:an och in mot Stensared och sedan tillbaka. Det kändes helt fantastiskt bra att springa idag! Fullt av energi i kroppen och bara så härligt att springa! Det var soligt och helt vindstilla ute. Så underbar kväll!

Lyckades snitta på 5:40 min/km utan att det kändes överdrivet ansträngt. Känns bra inför Lidingö!

Statistik från rundan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar