Sidor

onsdag 16 september 2015

Supertusingar

I morse var jag lite förvirrad när jag skulle till jobbet och glömde både yoghurt och frukt hemma, så det blev en lite energilåg dag.

Men när jag kom hem slängde jag ihop en köttfärssås och slängde i mig. Började uppgradera datorn till Windows 10 och väntade på att smälta maten så att Selma och jag kunde ge oss ut och springa i regnet.

Jag hade, smidigt nog, ett intervallpass med supertusingar sparat i min fantastiska Garmin 920 xt. 

Supertusingar betyder att man springer 400-300-200-100m med 30 sekunders vila mellan varje sträcka och sedan två minuter set-vila. Detta upprepade jag alltså fem gånger.

Detta är väldigt svårt att hålla i huvudet, så därför är det guld värt att ha en klocka som talar om när man ska springa och när man ska vila.

Även 2 km uppvärmning och efterjogg tills man trycker på lap-knappen låg inprogrammerat.

Det kändes lätt och kul att springa idag! I princip alla sträckor sprangs under 5-minuterstempo, vilket jag inte har varit i närheten av på länge! Sista hundringen kom jag faktiskt ner under fyra. 

Jag är jättenöjd med passet! Dock ska jag försöka komma ihåg att ta på mig reflexväst nästa gång jag springer på kvällen. Jäklar vad mörkt det blev och det snabbt! Hösten är nog här ändå...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar