Sidor

onsdag 30 september 2015

Klaustrofobi!

Igår fick jag mail från simtränaren om att vi fick lite extra träningstid idag från kl 17. Jag tänkte att det skulle passa bra så att jag slapp simma sent ikväll.

Om det var kaos i lördags i simhallen så var det ungefär likadant idag! Kö till duscharna. Fullt med simskolebarn och påklädda mammor som försökte duscha dem utan att själva bli blöta. Vilket konststycke!

I bassängen var det också trångt trots fyra utlovade banor. Tre av de fyra banorna var ockuperade av supersnabba simmare, så där kände jag inte att jag platsade.

Jag hittade däremot en kille som var med på kursen i våras och hoppade ner i hans bana. Det visade sig senare att han hade börjat simma i medleygruppen som är snäppet över min nivå, men det fick gå.

Dock hoppade det i tre personer till (från medleygruppen)så vi var fem st på samma bana.

Det funkar sådär för mig. Jag blir stressad av att veta att de simmar ikapp mig och vissa övningar som stod på träningsschemat kunde jag ens inte göra för att det går alldeles för långsamt för mig (typ bensparkar utan fenor).

Så det fick bli lite som det blev. Körde iaf benspark med fenor och lite armtag med dolme. Körde även crawl med och utan fenor. Lite lättare i en kort bassäng.

Tappade räkningen på antal set, men fick ändå ihop ett hyfsat träningspass.

Dock kommer jag att hålla mig till att träna på vuxenkvällarna i fortsättningen. Det är så mycket lugnare då!

Jag avskyr verkligen trängsel och den ljudnivå som är när det är full fart på simskolor och simklubbsträningar! Blir så stressad! Trängseln får mig att tappa fokus och jag blir spänd, får en klaustrofobisk känsla. Och simning handlar ju om att slappna av, så det blir inte bra.

Nä, efter varje sådan upplevelse blir funderingarna på egen simbassäng aktuella igen. Hade inte pengar varit en fråga så hade jag haft en egen pool för länge sedan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar