Sidor

lördag 26 september 2015

På plats på andra sidan av Sverige

I morse hade jag lagom med tid för att hinna få med mig alla grejer innan jag for in till Håstens simhall och första träningen med fortsättningscrawlen.

Det var verkligen en upplevelse. Först och främst var det betydligt tuffare tempo än vad jag är van vid. Det var inte mycket vila mellan övningarna och vi körde lite alla möjliga övningar. Bensprattel utan fenor med platta (så tråkigt för hur jag än gör blir jag aldrig bättre på bensprattel och jag tar mig knappt framåt). Ren crawl utan hjälpmedel (går sådär, hade nog varit bra att tränat på det tidigare i veckan då jag upplever att jag får lite sämre vattenläge i sötvattnet.

Redan efter en kvart var jag så varm att jag svettades i vattnet och tänkte att detta blir en lång timme. Men vi körde vidare med fenor och då gick det bättre. Sedan körde vi dolme och då kunde jag äntligen slappna av och bara dra på med mina armtag. Jag var till och med snabbare än några andra i gruppen (wihoo).

Det blev dock lite stressigt på slutet då jag ville dra vid tio för att komma vidare mot Stockholm.

Det var väldigt många aktiviteter som pågick i simhallen medan vi var där. Olika träningsgrupper överallt, babysim och allt möjligt. Det var folk överallt och en väldigt stökig miljö, hög ljudnivå (och då har jag ändå öronproppar när jag simmar som dämpar ljudet). I duschen var det kö, men jag kom in rätt snabbt ändå, men sedan var det trångt i omklädningsrummet med folk överallt.

Jag trivs verkligen inte i den typen av miljö! Det är väldigt uppenbart att det behövs en betydligt större simhall i Varberg! Simintresset är stort och simklubben tappar bara fler och fler tider när kommunen går in och tar för sig.

Men det är väl bara till att stå ut och hoppas att förstudien om ny simhall visar att en 50-metersbassäng är det som ska byggas och att bygget påbörjas snart!

Efter den kaotiska upplevelsen i den minimala simhallen for jag vidare till Emma och käkade lite frukost innan vi styrde kosan mot Prästvik där vi ska bo i natt.

När vi kom hit installerade vi oss och fixade lite käk innan vi landade i soffan och äntligen kunde ta det lite lugnt. 

Några timmar framför TV:n innan ögonen började gå i kors och nu känns det som om det är lagom att gå och lägga sig.

Hoppas på en god natts sömn och en pigg morgondag då jag påbörjar min Tjejklassiker på Lidingö!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar