Sidor

fredag 18 september 2015

Hej!

Mitt namn är Garboso och jag är den där Drummel-hästen min Matte snackar om hela tiden. Jag är också känd som "Bosse", "Bosse Bus", "Herr Sur" och "Herr Bus". De flesta namn baserade på mina egenskaper. Ja, jag gillar ju att busa med folk, sno saker som jag når från min box osv. Och så har jag ju ett fruktansvärt box-humör. Jag hugger mot alla som kommer för nära! Och ibland får jag in riktigt bra hugg på Matte, men då gäller det att snabbt springa in och gömma sig i hörnet på boxen, för då blir hon faktiskt rätt arg... Jag gillar också att jaga folk och hundar ur min hage, den går ingen levande ifrån ifall jag får bestämma!

Jag är född 2006, alltså snart tio år och börjar bli vuxen nu. Fast jag beter mig ju som en valpig unghäst fortfarande!

Jag älskar att vara ute i skogen och springa. Helst galopp ska det vara. Men ibland är jag lite lat också och låtsas att jag gå i slow motion. Man ska inte anstränga sig mer än man behöver!

Älskar skogen!
Denna sommar har jag blivit lite tjock (säger Matte, alltså, själv tycker jag att jag är lika snygg som alltid!). Så Matte hade som ambition att sätta igång mig på allvar igen efter alla år med vila. Men det är ju så skönt att bara gå och dra i hagen, göra som man vill, stå och sova och dra lite race när man känner för det. Så jag var ju tvungen att komma på ett bra sätt att slippa bli motionerad och istället få fortsätta att tillbringa all tid i hagen...

Jag trivs bäst här...
Så jag tog mig en funderare. Snackade lite med min bästa vän, Pelle...

Hur ska jag slippa bli motionerad?
Så kom vi på det! Jag tar av mig skorna! Då kan ju Matte inte rida mig! MOAHAHAHAHA! (Tyvärr är inte Pelle lika duktig på att ta av sig sina skor, så han har fått lite motion istället för mig emellanåt)

Sagt och gjort! Denna sommar har jag dragit av mig mina skor på löpande band. Framskor, bakskor, jag en gång hade jag bara en sko kvar:). Så himla kul! Och jag har i lugn och ro kunnat vila mig i hagen. Dessutom har mina hovar nästan trasats sönder av allt skoavdragande så nu har min Hovis knappt en chans att spika fast nya skor!

Såhär ser mina hovar ut efter ett antal skoavdragningar
Tyvärr var Hovis här idag och slängde på två framskor på mig. Så nu är har jag fullt antal skor på mig och Matte kan sätta igång och träna mig igen. Hmmm, hur ska jag lösa detta?? Det är ju lite svårt att få av sig skorna nu när de sitter så hårt...

Jag får fundera på det ett tag. Som hämnd passade jag på att bajsa i den fina "bajs-hyllan" som jag har i fönstret i min box. Jag vet ju att Matte HATAR det... MOAHAHAHAHA!

Bajs i fönstret, sååå fint!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar