Sidor

torsdag 4 april 2013

Träningsvärk!

Igår kändes det inte som att det var någon jätteansträngande träning på den där Löparskolan, men idag har jag träningsvärk, vilket känns mer och mer ju längre kvällen lider. Konstigt nog har jag ingen träningsvärk i mina vader som varit den onda punkten länge nu, nej jag har träningsvärk längst ner i lårmusklerna på framsidan, precis ovanför knäet.

Det är lite märkligt, får jag träningsvärk i låren brukar det vara hela lårmuskeln som är stel, så detta är en ny upplevelse. Jag misstänker att det var styrke-övningarna som låren inte tålde.

Jag tänker trotsa träningsvärken och packar träningsväskan inför imorgon. Då är det fredag = löpning på jobbet. Det är förresten skönt att det är fredag imorgon. Den här veckan, även om det bara har varit fyra dagars jobb, har slitit hårt, tack vare omställningen till sommartid. Nu är det alltså bara en morgon till som jag behöver stiga upp olidligt tidigt, sen är det helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar