Sidor

lördag 27 april 2013

Resultat Laxaloppet

Nu har resultaten från dagens lopp kommit ut! Jag vet inte riktigt hur det där chipet har räknat riktigt. Jag satte igång min klocka när jag sprang över startlinjen och stängde av den strax efter mållinjen. Den stannade på 26.41. Men när man tittar på resultatlistan står där att jag har sprungit på 26.46. Mycket märkligt!

För även om jag stod en bit ifrån själva startlinjen så tog det ingalunda 6 sekunder att ta sig fram till den, så ja vet inte riktigt hur det stämmer egentligen. Men det spelar ingen roll, jag är så himla nöjd ändå. Jag konstaterade när jag kom hem att jag inte blev omsprungen av någon efter halva loppet, utan jag bara sprang förbi folk själv. Känns mycket bra! Inget tokrus från början den här gången, utan jag höll hela vägen.

Min placering bland alla löpare blev 42 av 128 och om man bara tittar på tjejerna så sprang jag in som 12:e tjej! Så glad! Det börjar kännas som om 5-minuters-tempo faktiskt börjar bli möjligt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar