Sidor

måndag 20 december 2021

Brutal helg i väntans tider

Fy, vilken jobbig helg jag har haft! Min handled och arm gör så jävla ont! Jag har inte sovit många timmar sedan i fredags.

Det har varit svårt att hitta en ställning för armen som inte gör ont. Natten mellan fredag och lördag sov jag typ två timmar. Jag vaknade vid två och kunde inte på något vis somna om. Kl 4 hade jag så ont i ryggen också att jag höll på att få spader. Det gjorde jätteont i armen när jag försökte lägga mig på sidan, så hela natten spenderades på rygg.

Lördagen spenderades i soffan och där slumrade jag till lite iaf. Fick åtminstone se lite spännande skidskytte.

Natten till söndag blev inte bättre trots att jag i lördags fick hämtat de starkare Alvedon som jag fått utskrivet. Söndagen blev en repris av lördagen. Jag ville bara att helgen skulle ta slut så att jag skulle få min operation och förhoppningsvis må bättre. Inte ofta man vill att en helg ska ta slut...

Natten till idag har jag faktiskt lyckats sova några fler timmar. Kanske av utmattning. Eller för att den värsta smärtan har börjat lägga sig eller så har jag vant mig. Igår hjälpte Magnus mig att tvätta mig i Descutan och tvätta mitt hår. Jag visste ju inte om det skulle bli operation idag, men chansen fanns.

Men när de ringde från ortopeden i morse meddelade de att jag inte var först i kön. Suck och pust! Ännu en dag med detta smärthelvete där kroppen kanske redan har börjat läka de ben som ligger fel!

Till sist ringde de igen från ortopeden i eftermiddags och meddelade att jag är inplanerad för min operation imorgon! Hurra! Tror jag iaf... Jag räknar förvisso med att det blir en ny smärtresa igen efter operationen, men att det på sikt ska bli bättre, kanske kan jag till och med påbörja rehaben snart...

Just nu känns det bra att äntligen få gjort operationen, men såklart känner jag en nervositet över att det kommer att gå bra och hur upplevelsen kommer att bli... Men det går nog bra...

Alyssa och jag har spenderat många timmar framför TV:n denna helg
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar