Sidor

söndag 12 december 2021

Bosse söndagstur

Ja, Bosse fick komma ut en runda idag också. Kommande vecka ska bjuda på regn och plusgrader enligt SMHI så jag tänkte att jag ville passa på att rida i snön så länge den finns kvar. Jag är dock rätt övertygad om att det blir ett tillfälligt besök av värme och att vintern lär komma tillbaka, men det var ändå gött för Bosse att få lufta sig lite.

Vi red en runda som vi inte ridit på rätt länge och större delen av rundan bestod av snötäckta skogsvägar. Så underbart! Vi såg också spår av en älg som spatserat runt där vi var, men spåren var inte helt färska, sedan igår kanske.

Bosse var pigg och fräsch idag också. Jag är helt fascinerad av hur stark han är och vilken kondition han har. Inga problem att galoppera upp för rätt långa backar. Kanske inte helt idealiskt att galoppera i snön två dagar i rad, men så länge han gör det på eget bevåg hoppas jag att han känner sig frisk och fräsch.

Det blev mycket skritt också såklart, som vanligt bestod större delen av rundan av skritt. 2, 5 minuter galopp och 6,5 minuter trav, över en timme skritt.

Han blev ordentligt svettig, så jag försökte skritta honom torr, men det är svårt med hans långa päls. Det var i alla fall återigen så mysigt att komma ut på tur med bästa tur-hästen! Han är så cool!

Bästa tur-hästen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar