Sidor

fredag 28 mars 2014

Underbar vårdag!

Eller ja, så himla underbart var det inte att spendera 1,5 timmar inomhus på ett möte som resulterade i att vi inte kom framåt öht eftersom grundförutsättningarna för diskussionen inte var satta. Men så är det ibland. Efter mötet kunde jag iaf skynda mig hemåt, sätta mig i bilen och se den här härliga bilden:) 

Varm och skön vårdag!
Såklart var bilen väl uppvärmd i solen, men temperaturen gick inte under 18 grader på hela vägen hem! Känns nästan lite overkligt. Det har ju varit mellan 0 och 7 grader ett bra tag nu!

Så när jag kom hem klädde jag på mig 3/4-tights och t-shirt och gav mig ut med bästa Selma!

Bara ben!
Det var helt underbart att springa idag! Sol, värme, svett som rann ner i pannan. Nästan vindstilla och tyst ute. Det lät som om Garmin-klockan skränade varje gång den plingade för km. I tisdags hörde jag knappt att den pep som jämförelse.

Själva löpningen gick bra. Jag lyckades snitta 8,5 km på 5:47 och ändå kändes tempot ganska lugnt! Hur kul som helst! Så nu har jag faktiskt kommit ner under 6 min/km i snitthastighet i mars. Det är verkligen härligt när man gör sådana här stora framsteg! 

När jag var nästan hemma stängde jag av klockan och smet in på kullen för att plocka vitsippor. Vitsippor i mars! Helt otroligt. En liten fin bukett blev det, som kompletterades med lite blåa blommor som växte utanför hästhagen.

Fina vårblommor!
Nu avslutar jag denna härliga vårdag med att äta lite grillat! Så gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar