Sidor

onsdag 26 mars 2014

Crawl-kurs

Tre veckor har redan gått sedan jag var i bassängen senast. Kände mig väldigt omotiverad, men tänkte ändå att jag inte vill ge upp ännu.

Vi började med bensparkar, sedan armtag, därefter rotation och sedan skulle vi köra "max". För mig är det typ max hela tiden, så det där blir lite meningslöst tycker jag. Men man fick ju simma lite.

Därefter tränade vi andning. Jag fick det faktiskt att fungera hyfsat, så länge jag inte rörde för mycket på armarna. Hittade ett flyt emellanåt. Fick inte riktigt så djupa och många kallsupar den här gången.

Sedan skulle vi göra voltvändningar. Inte min grej. Har ingen kroppskontroll och kan bara inte förstå hur fasen det ska gå till att göra en volt i vattnet. Dessutom är det inget jag känner att jag behöver/vill lära mig. Jag kände mig dessutom rätt trött efter 45 minuters simmande, så jag hoppade över det och körde istället mer andningsövningar.

Totalt sett kändes det bättre idag och det kändes som om det blev lite framsteg (med betoning på lite). Men det tar väldigt mycket på krafterna att simma eftersom tekniken är värdelös så när vi skulle simma fulla 50-metare blev det för jobbigt. När pulsen stiger försämras andningen, blir mer krampaktig och då blir det ännu jobbigare.

Men det är väl bara till att träna mer. Jag känner ändå att jag vill fortsätta nöta på mer nu. Nästa gång ska vi dessutom få lite "egentid" med tränaren och få personliga instruktioner, vilket jag tror är mycket bra. Det blir lättare att koncentrera sig på att förbättra de saker man behöver förbättra istället för att förbättra allt utan att veta vad man gör bra eller mindre bra. Kanske kan det faktiskt släppa och gå framåt rejält snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar